tisdag 11 oktober 2011

Varmt i Hua Hin

Åter en varm dag, ca 30 gr i skuggan.
Jag läser en spännande bok, Pilotens hustru, av Anita Shreve.
Liksom alla andra dagar så badar vi, vilar och äter gott.
Jag stickar vantar just nu. Köpte garn inne i stan, syntet, men roligt ändå.
Denna kväll är jag hemma med barnen, de sover och allt är lugnt.
Det är kväll här nu och kolsvart ute, grodorna kväker i närheten och den lilla katten försöker få min uppmärksamhet.
Det sitter en vakt vid grinden till vårt område,han kollar allt häromkring.Jag tror att han är överflödig, det är så stilla ,inget alls att oroa sig för.
Han går utanför mitt fönster kl6 på morgonen och vinkar om jag tittar ut. En em. kom jag på honom när han sov, men för det mesta så är han på vakt. De är så lika varandra här, så mest troligt är det inte samma person jämt.
Savadikaa, ja säger man. Då blir alla glada.

Inga kommentarer: