måndag 3 oktober 2011

Måndag i Hua hin

Alla dagar går så snabbt, jag har badat och stickat ett par vantar. Vi har hämtat hem mat, färdiglagad, jättegod stark soppa till mig + en del ris ,värrullar och annat som jag inte lärt mig namnet på, så mycket mat till 5 pers ( tre vuxna, två barn). Det kostade ca 175 kr och var så mycket så det räcker även i morgon om man känner för det.
Vi har en besvärlig katt som jamar här om nätterna.
Jag gillar katter men har nu fått nog, kastade en gryta full med vatten på henne igår.Hon har hållit sig borta hela dagen idag, men tro det eller ej ikväll kom " kattskrället " igen.
Jag får inte säga så för vår 5 åring och har lovat att inte säga det mer.
Men det är svårt.
Vi har en del moln på himlen, men det är ändå varmt, 34 gr idag i skuggan.
Vi kör kyla i sovrummen nattetid, dagtid försöker vi vänja oss. Vi är ju här för värmen och badet så det ska inte klagas.
Nu har vi drygt 3 veckor kvar.

1 kommentar:

Berit sa...

Oj vad varmt ni har det där.

Må så gott!