fredag 24 december 2010

Julafton

Visst är det skönt med ledighet och många stickningar på gång. Mönstret till de här vantarna hittade jag under någon lucka i Sticka Meras adventskalender. Garnet vann jag i Alexandras tävling. Garnet kommer att räcka till mössa och ännu mer, kanske halskrage.

De blå vantarna har Ulrika inspirerat mig till. Jag har skickat efter Knitters Almanack där mönstret finns. Det blir mycket fin passform på vantarna. Det går exakt 50 gr av Alpaca garnet, inte entråd blir kvar.
Det här blir nu min riktiga julstickning. Jag fick ett bra tips av Åsa som jag tackar för. Nu ska jag göra en LÅNG kofta med korta ärmar, så man kan ha en blus eller liknande under. Det här mönstret tilltalade mig eftersom tröjan var lite mönsterstickad och lite vid i halsen och kort ärm. Mönstret är gjort för just mitt garn.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Vad roligt att Du stickar i vinst-garnet :) Önskar Dig Allt Gott & en God Jul =)

myzpyz sa...

superfint!
god fortsättning :)
kraMyz

Berit sa...

Väldigt fina vantar du stickat. Grattis i efterskott.

Ha de bra och gott slut o gott nytt år.