onsdag 1 december 2010

Bra dag

En sån bra dag!!
Jag har ätit lunch på restaurangskolan i Boden och sen har jag besökt två garnaffärer.
Köpte bara två nystan garn, Palino Merinoull, men såg och kände på många garner.
Av det nya garnet ska jag sticka vantar som jag sett Ulrika Sticka Mera sticka när vi var i Övertorneå.
Jag har köpt boken där mönstret finns. Det är Knitters Almanac av Elisabeth Zimmermann. När jag kan visa bilder så kommer det några.
Jag har redan stickat en halv vante med ett annat garn, men först gjorde jag så många fel. Nu kan jag mönstret som eg. bara är ökningar och minskningar. Men det gäller att hålla reda på vad man gör.
Koftorna till tvillingarna är blockade och klara. En är lila och den andra turkos och stickade i Smart. Så har jag ju gjort en tredje kofta som lilla Freja ska få. Alla tre med samma mönster.
Bild kommer senare.

Inga kommentarer: