måndag 5 januari 2009

Tävling igen

Här finns mycket fint!!! Handlas Hantverk Om du länkar hit och tittar så kan JAG vinna ett mycket fint pris. Titta gärna in där.
Idag har vi varmt här i Luleå, -6 grader. Jag har tagit en långpromenad med hunden Lina och nu blir det lunch och sen ska jag sy på mitt lapptäcke.
Det är så mycket enklare att ta fram stickningen, så därför blir det inte att jag syr så mycket just nu. Jag håller i alla fall på med ett stort lapptäcke, som ska bli som en pläd med mjukt och skönt foder.
Bild kommer så småningom, det ska bli klart nu under januari har jag tänkt.
Jag är med i Månadens mönster som finns hos http://www.galenigarn.se
Jag har fått mitt första paket. garn och mönster till sockar i rosa/lila. Nu har jag just satt igång med den stickningen och det är inte det enda som jag startat just nu. Ibland blir det bara så.
Jag har även börjat på Sticka Meras januarisockar och Pomatomus stickKAL hos Stickfrossa
Sen så har jag ju liksom många andra några "ofullbordade" verk.
Ja tänk så mycket roligt det finns att göra, aldrig är jag sysslolös.

Inga kommentarer: