lördag 10 januari 2009

Pomatomus KAL

Det här ska bli benvärmare. Jag är med i Pomatomus KAL som du hittar hos Stickfrossa.
Jag har aldrig stickat det mönstret tidigare,tyckte det såg svårt ut när jag såg det bland Sockklubbens mönster. Men nu har jag blivit tuffare och ger mig på allt mer som jag förr inte trott att jag skulle klara. Det här går bra. Jag har vridit några maskor fel (K2tog tbl),
men det gör inget. Det är ju av misstagen man lär sig, det får vara lite fel i början. Nu gör jag i alla fall rätt.
Det är ett mycket roligt mönster att sticka och tänk, det går hur bra som helst att lära sig det utantill. Det kan man inte tro när man ser det.
Tyvärr kommer jag att få för lite garn, men det finns i Umeå så det ska säkert ordna sig.
Jag stickar med Superwash Vital.
Nu går det riktigt BRA med mina Januarisockar. Jag har förstått diagrammet och det är roligt att göra flätor. Det var allt tur att jag inte gav upp. Det var nära.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Hej

Du har verkligen kommit igång sedan jul/nyår. Härliga sockor på gång och p i vitt blir supersnyggt.
Vantarna ser häftiga ut, kul modell.

kram