fredag 24 augusti 2012

Totoro vantarna färdiga

Ja så var vantarna färdiga. De skulle bli färdiga i augusti och det fixade jag. Många andra projekt är på gång men ikväll började jag på en ny sjal.
I helgen är det Skördemarknad i Boden. Jag har varit där idag. Det fanns många där som sålde garn och annat också förstås. Föt mig blev det 5 olika garner, lite grönsaker och lite bröd och lite annat som man MÅSTE ha.
Ostickat fanns där med sina härliga garner. Där köpte jag garn till sjalen som påbörjats ikväll. Det är ett garn som är lurvigt, platt, runt och olika allt eftersom man stickar. Det är SÅ spännande att se hur det ska bli så det går nästan inte att sluta.

5 kommentarer:

Lena sa...

Fina! Jag känner igen Totoro...

Rät&Avig sa...

Hej Britt!
Kul att du tittade in hos mig.
Visst var det så att vi träffades i Pålänge. Hoppas det blir fler läger här uppe...
Ha en fin höst så hörs och syns vi kanske!
/Ann-Britt

berit sa...

Jättefina vantar, skulle kanske sticka åt barnbarnet såna. Finns mönstret på internet?

Må så gott och kram!

Britt sa...

Ja det är ett gratismönster, norskt.

Britt sa...

Ja det är ett gratismönster, norskt.