måndag 14 maj 2012

Bara lite enkelt, mormorsrutor

Mormorsrutor, ja det är mitt handarbete just nu. Det är enkelt och kan läggas bort och tas igen när det passar.
 Vi har barnbarn på besök och då LEKER mormor mycket. Handarbete kommer liksom i andra eller tredje hand.
Jag köpte dessa rutor, ca 20 st, på loppis. Sen har jag virkat på en svart kant och tänker sy ihop dem med svart. Det behövs säkert 60 - 70 rutor, för att det ska bli en liten filt.
Nu åker vi till Örebro och Lidingö några dagar och då passar detta som flyg- och buss virkning.
Jag skulle eg sticka vidare på min sjal, som jag anmält som projekt för maj månad. Det fattas garn och sen är det mönster och känns jobbigt att ta itu med nu.
Jag får se om jag hinner klart när jag kommer hem, det mesta går rätt snabbt när jag inte har barn hos mig. Det viktigaste som finns är våra sex barnbarn, allt annat kan vänta.

2 kommentarer:

nattugglan sa...

TUSEN TACK!!!! för garnet som va jättehärligt..o det andra som kom med...Jag hittar säkert på nått att göra av det.. men nu är jag som du.. Just nu är det virkning som gäller o mormorsrutor.. skall se om jag orkar virka så många som behövs till en kofta... hmmm det stod 120 st i boken..men det räcker nog inte till för mej...så en några till el om man virkar ihop dem på ett annat sätt---- jag får se. Men nu ska jag gå ut o hacka i blomlandet... ha en bra vecka!!Kram o tack.

Berit sa...

Håller med dig, barnbarn kommer först.

Må så gott och kram!