fredag 24 februari 2012

Kofta som ska bli klar i feb


Jag KÄMPAR med ärmarna på min uppifrån och ner kofta. Den skulle bli klar i feb, men jag tror att det blir omöjligt.
Det är ganska besvärligt att sticka runt och snurra hela koftan, när jag gör ärmen. Nu sitter jag vid bordet och då glider den runt lite lättare. När jag har den i knä, så måste jag ju lyfta hela stickningen när jag ska runt. Ganska besvärligt faktiskt, men det finns fördelar, inga sömmar att sy.



Mössan stickad efter Medeas mönster, Forever 21 - beanie.


Posted by Picasa

5 kommentarer:

Emmy sa...

Det är den stora nackdelen med att sticka uppifrån och ner, att man får så mycket i knät på slutet.
Du får vänja dig vida att inte vrida ärmen åt samma håll hela tiden, utan vända fram och tillbaka. Då slipper man vrida på byltet :)

Sonja sa...

Jeg lar også jakken ligge i ro, og vender armen frem og tilbake. Da er det så enkelt å strikke armene. Den blir jo veldig fin når den blir ferdig. :-)

Britt sa...

Tack för råden, nu ska jag pröva det. Det hade jag inte tänkt på.

Isan sa...

Vad duktig du är! Jag ska snart fortsätta på min kofta, jag har inte börjat med ärmarna än....
Din kofta blir jättefin!
/ Ulrika

Britt sa...

Nu går det bättre. Jag vrider bara ärmen, tänk att det kom jag inte på själv.
Koftan blir nog fin, den ska få röda kanter på ärmar och nertill samt röda knappar. Jag hinner tyvärr inte göra den klar nu i feb. Men i mars så ska den bli klar.
Jag har opererat ett öga idag och måste ta det lugnt några dagar.Operationen har gått bra så allt är bara lite vila och sen jobba vidare.