tisdag 10 januari 2012

Shetland Triangel o Brimnes Lace Sjal

Nu är jag på rätt spår igen, ja det gäller min Shetland Triangel Sjal.
Jag har stickat fel eller rättare sakt glömt ett par omslag mot mittmaskan. Nu har jag stickat baklänges flera varv och sen stickat upp allt upprepat garn.
Så har jag börjat sticka en sjal designad av Evelyn Clark. Hon har många fina gratismönster. Det här heter Brimnes Lace Shawl. Det är JÄTTEroligt att sticka mönster.
Jag sitter vid köksbordet, eldar upp de sista av adventsljusen och tittar ibland upp på mina nyinköpta tulpaner. Bättre kan man inte ha det. Ute snöar det lätt och är alldeles lagom kallt.
Planerar att lära mig, eller kanske återuppliva krokning, i morgon. Det erbjuds kurs på missionskyrkan inne i stan.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

in-knit sa...

Ser mysigt ut, bra ställning till mönstret!
Var du på krokningen idag?

Britt sa...

Jag kom inte iväg, var yr i huvudet och trött.Det var synd men ja ska gå en annan gång.

Margit Lundin. sa...

Så flitig du är, och fint blir det!

Britt sa...

Tack.