måndag 26 september 2011

Kul att sticka

Vantarna som jag tänkte sticka i Thailand är snart färdiga. Det får bli ett par till där. Nu kan jag beskrivningen utantill, så det är lätt. Ska sticka på flyget. Jag har små korta tränålar.
Jag har packat nästan klart. Idag och igår har vi varit i Kuouka stugan.
Jag plockade några kilo lingon, fastän vi inte behöver mer. Det är svårt att låta bli.
Sen så såg vi ett björnidé ,men det var inte årets. Så synd att jag ej hade med mig kameran.
Vi var även iväg med slaktrester efter älgslakten och där vi lämnade dem fanns alldeles färskt björnbajs, två stora högar. Men det var inte varmt, så det var nog någon timme sen den var där. Det var som en gröt av lingon och blåbär och andra matrester. Faktiskt riktigt spännande att få se.
Det finns mycket björn på våra marker men de har aldrig ofredat oss.
För tre år sen sprang en björn rakt över stugtomten, den jagade en älg och uppmärksammade ej vår dotter Lena som var ute och lade ved på elden.
Om lite mer än ett dygn så åker jag bort, blir borta till slutet av okt.
Min man och hund stannar hemma. Jag följer med Tomas (son) familj.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: