fredag 5 november 2010

Halskrage och Julsockar


Halskrage, ja varför inte sticka det!! Så tänkte jag när jag var på Sticklägret i Övertorneå. Den är rolig att sticka, men det är mönster som inte går att "prata" till. Jag är inte så trevlig att umgås med, när jag stickar på den.
Kanske jag börjar på något annat också.

Hittade då sockar i Hemmets Journal hos en väninna.
Jättekul, sån är jag.
Snabbt iväg till stan för att köpa garn, Merino ska det vara.
Så här ser sockarna ut. Fina, men inte var det mindre att hålla reda på.


Idag har jag varit på ARCUS på hantverksmässa. Där köpte jag denna mycket fina bok, Solveigs Vantar, och så satte jag igång med ett par vantar.
Det är inte underligt att det inte blir något färdigt just nu.

Andreas Sjal har jag i alla fall inte börjat på!!!
Det blir nog en annan dag!!
Posted by Picasa

12 kommentarer:

Margita sa...

Boken var dyr är den värd pengarna?
Den verkar vara intressant

Monica sa...

Härligt med sån inspiration! Lite trist att dygnet timmar inte vill räcka till för mig.
Trevlig helg!
Kram, Monica

Alexandra sa...

Haha, vad jag känner igen mig! Skönt att veta att jag inte är ensam om att starta flera projet innan det första är klart =) Trevlig helg!

SUADDA sa...

Vad kul att du vill vara med i min utlottning!
1 lott till dig! =)

Vad mycket fina saker du har gjort!
Kul också att du gillar amigurumi! =)

Trevlig helg!

Anonym sa...

Men sånn skal det jo være. Herlig med variasjon i arbeidet. Håper du har ei fin helg :-)
Klem fra Sonja

Sussry sa...

Kul med så mycket på gång.

Berit sa...

Hej!

Det var skoj att träffas idag, ficks såå mycket inspiration. Kommer du ihåg vilket nr. av HJ sockarna var i?

Vi syns i morgon!
Kram

Berit sa...

Jag har ändrat adress till min blogg.

http://berlova.blogspot.com


Berit

Britt sa...

Mönstret till sockarna finns i Hemmets Journal nr 41 2010.
Britt

Eva sa...

snygg halskrage och jag känner igen det där med att man inte är kontaktbar när det gäller vissa mönster....snygga sockor oxå

Eva sa...

kan vara svårt att hålla sej för skratt,när dom kommer med de mest oväntade komentarerna.....

Brita sa...

Vilken fin vantbok du shoppade! Måste försöka få tag i en sån till svärmor! ;-) Och vilka fantastiskt vackra sockar du skall sticka, man blir nästan sugen att börja... Kram!