måndag 25 oktober 2010

Stickläger

Jag är SÅ full av inspiration. Jag har varit på Stickläger för första gången. En alldeles speciell upplevelse vill jag påstå.
Kanske det är så här i stickhimlen, många glada och trevliga stickerskor, mycket garn, otroligt vackra sjalar och tröjor och div. annat stickat, samt god mat.
Vi har haft en fantastisk långhelg, tack Ulrika och Rose-Marie som gjort det möjligt för oss.
Vad har jag då stickat? Ja för min del blev det bara enkla saker, vantar, barntkofta och halskrage.
Jag har nog mest tittat och njutit av allt vackert jag sett. Men det var många andra som stickade mönster och ändå klarade att prata ,jag beundrar dom. Jag stickar så mycket fel när jag ska använda båda hjärnhalvorna.
Nu ska jag nog sticka Andreas sjal och lämna vantstickningen ett tag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Britt.
Takk for en trivelig helg, skyss til og fra og ikke minst at Lennart serverte nydelig middag i går kveld. Jeg er vel hjemme nå. Klem fra Sonja :-)

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Ja visst var det trevligt!
Vilken fin blogg du har.
Jag ska också testa Andrea's shawl, blir mitt första engelska mönster!

Hälsningar Ann-Helen

Alexandra sa...

Hittat till din blogg - tack för en trevlig helg =) Gillar dina dagisvantar, har du mönster att dela med dig av? Skulle vara roligt att visa upp på min förskola så slipper vi vantproblem i vinter - då är det bara mössor & sockar kvar att leta :ooo) Må så gott! /Alexandra

Mikaela sa...

Även jag ska sticka Andrea's shawl, jag gick in på Ravelry genast jag kom hem och klickade fram mönstret. Jag funderar på garn ännu, men jag har nog på känn att jag hittar nåt som passar i garnskåpet. Tack för ett jättetrevligt läger, hoppas vi ses snart igen!