onsdag 16 september 2009

Höst

Nu är älgjakten avslutad, lingonen i frysen och orkideérna intagna.
Nu kan det bli lite tid för stickning och lapptäcke igen.
Sjalen är nästan klar, ska avmaska i morgon och sen blöta den och fixa till den.
Efter det ska jag visa den.
Jag syr just nu en stjärna i lapptäcks-teknik. Bild på den kommer nog också i morgon.
Vi har bott i vår stuga nästan hela sommaren.
Där finns inget el och inga möjligheter till att använda dator.
På sätt och vis är det skönt, men jag har längtat efter att få se vad alla bloggare gör.
Nu kollar jag runt för fullt. Det är jätteroligt, oj vad många som varit duktiga i sommar.

1 kommentar:

Åsa sa...

Hej Britt, Vi är ju nästan grannar då jag egentligen är från Kåbdalis. Undrar om vi inte är lite avlägset släkt också. Tack för kommentaren på min blogg.
Kram Åsa