måndag 6 april 2009

Mars månad

Jag har stickat en socka som snart ska få en kompis. Det är marssockarna i sockklubben hos Sticka Mera. Jag stickar dem i Järbos garn mellanraggi. Det är ett lite tjockare garn, än det jag vanligtvis stickar med numera. Här har jag bara 52 m på varvet.

Jag har varit en vecka i Sälen (Stöten) med barn och barnbarn. En dag åkte vi över till Trysil i Norge och där "hittade" jag garn. Det här är Harry Potter, Opals garn. Jag stickar vanliga slätstickade sockar med resår i skaftet.

Jag är med i Galen i garns månadspaket med mönster. Varje månad kommer ett paket i brevlådan, spännande, man vet inte vad det är. Det här kom i feb. och det innehöll garn till vantar stom stickades i ARA garn. Vantarna var svåra att fota. De är stickade i patentstickning och mycket sköna.

Idag har vi haft avslutning på en kurs i lappteknik. Jag har hjälpt till med lite tips och ideér och fick blommor och pärlor till stickmarkörer. Dessutom bjöds vi på smörgåstårta, vilken dag.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: