fredag 5 december 2008

Kvällsbrev

Så här vacker är en av mina orkideér nu. Jag ställer dem ute över sommaren och sen när kylan kommer får de komma in. Den här sommaren som varit, den var så regnig och blommorna var ofta alldeles för våta. Men ändå så blommar nu en.
Det är verkligen roligt. Min mamma hade alltid vackra orkideér och jag brukade säga att det berodde på vattnet.
Men det höll hon inte med om. (Mina föräldrar hade egen brunn och inte klor och annat elände i vattnet)



Jag har börjat att sticka på min sjal i entrådigt gul- brun- orange färg. Det går så bra men tiden för stickning har inte funnits idag.
Sen så stickar jag på Paulinas kalender-stickning. Det är bara lite varje dag. Jag tror att det ska bli en avlång rund kudde att ha under nacken när man läser eller vilar!!!!
I morgon är det julmarknad på Hägnan i Gammelstad och även i Sunderbyn på folkhögskolan. Jag ska åka på båda marknaderna och titta.
På söndag är det stickcafé på Museet här i Luleå. Det brukar vara många handarbetande damer där. Hoppas det blir det även denna gång.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Supervacker, kanske jag skulle prova att sätta ut mina i sommar, jag fick min första i höstas så jag har inte hunnit så långt i planeringen.

Allt bra i kylan?