måndag 27 oktober 2008

Ännu en basker

Jag kollar Dödergöks blogg varje dag, den är mycket trevlig.
Där hittade jag mönstret till denna basker. Den är lättstickad och mycket fin.
Jag har stickat den i Sandenes Garn som heter Smart (grå) och är 100 % ull.
Det gick åt 35 gr. Jag hade stickor 3 1/2 och 4 1/2, allt enligt beskrivningen som finns att hitta hos Dödergök.
Vår dotter ska få baskern.
Jag har stickat 3 små luvor till mina barnbarn också, men jag var så ivrig att få iväg dem med posten, så jag glömde att fota dem.
Idag har jag skickat min bytessocka. Det blir så spännande att höra vad min mottagerska ska tycka om den.
Nu väntar jag på paket från min garn och te vän.
Det känns som när jag var "liten" och bytte bokmärken och filmstjärnor.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Super super snygg!!!

Jag vill ha, vi kan väl ses till veckan?

Kramar i massor