onsdag 16 april 2008

Garn

Nu har jag varit och storhandlat! Jag har varit på besök hos mina barn och barnbarn i både Stockholm och Örebro. När jag var i Sthlm var jag på Marias Garn vid Mariatorget. Det kan jag varmt rekommendera. I Örebro hittade jag också en fin garnaffär. Den ligger inne i ett köpcentra och har även tyger. Tyvärr så har jag glömt vad den heter.
Jag ska sticka en babytröja av det vita garnet, Sublime (merino,silk ,cashmere).
Det gröna Drops Alpaca ska bli en spets sjal i framtiden.
Härvorna är Luca Fino (merinoull) Det blir nog sockar.
Sen så hittade jag ROWAN garn som jag hört talas om men ej sett tidigare.Vad som blir av det får framtiden utvisa.
Sen så blev det två nystan Arwetta rött.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Så läcker garnhög, babytröja i vitt blir så snyggt och sockgarnet ser läckert ut, lite nyfiken på det som skymtas längst bort : )

Kul att hitta nya garnaffärer det behöver man för bland annat inspirationen men även för att komma vidare på vissa projekt.

Jag ska komma och klämma någon dag : )